Ce am trait eu astazi la Gentlemen’s Barber

Ii stiti, nu? Au o poveste construita extraordinar prin decorul folosit si modul de prezentare a Barber Shop-ului lor de pe George Enescu. Cum eu sunt mai mult decat disperat dupa povestile astea misto, dar, mai ales, dupa absolut tot ce inseamna cultura britanica ( acolo m-a dus pe mine cu gandul, poate oamenii or vrea sa fie americani ), nu aveam cum sa nu ajung aici. Locul se prezinta frumos, chiar si fara site sau pagina de Facebook ( au profil de persoana).

Am trecut in octombrie pe langa acest Barber Shop si am facut ochii mari cand l-am vazut. M-am indragostit instant, mai ales ca tentativa de Barber Shop de la Domenii unde imi pregateam eu frizurile si barba din cand in cand chiar este o tentativa si atat. Fara nicio suparare, insa nu mai faceam fata discutiilor dintre tanti care ma tundea si fata de la receptie.

Patricia, fata sensibila la dorintele mele ( mai ales pentru ca oamenii se sperie atunci cand trebuie sa-mi faca mie un cadou), dorindu-si probabil sa aiba parte de barbatul cu care s-a maritat, un pic mai ferchezuit decat ma prezint momentat ( adica nedezlipit de sapca neagra de pe cap), mi-a facut cadou o vizita la Gentlemen’s Barber cu ocazia implinirii a doi ani de casnicie. Superb, am zis! Am zis si multumesc, ca asa-i frumos, iar cadoul m-a surprins placut.

Pentru ca-s om ocupat si cu griji pe cap ( sub sapca undeva) am sunat ieri si mi-am facut programare pentru o frizura noua si o barba mai putin salbatica. La 10:00 azi.

M-am trezit eu de dimineata entuziasmat, m-am urcat in masina si la 10:00 eram langa Gentlemen’s Barber…dar in masina. M-am invartit eu 15 minute dupa un loc de parcare ( sa parchezi pe la Amzei la ora 10:00 intr-o zi de joi iti da ceva de munca), l-am gasit si m-am indreptat in pas grabit catre locul unde m-am chinuit aproape 3 luni sa ajung.

Intru si spun ca am o programare la 10:00, oamenii verifica, imi confirma si…

De aici incepe. Aud din stanga mea de la un tip mai negricios, cu basca de Smiley in 2007, veston, papion, pantaloni in dungi si ochelari de hipster  urmatoarea treaba : „Sa stiti ca nu este vina noastra!”. Eu spun ca e ok, sa nu-si faca probleme, imi cer scuze pentru intarziere si aud din nou aceeasi replica. Tot frumosul ala din Barber Shop incepuse sa dispara. Aflu intr-un final cine trebuia sa se ocupe de mine, iar replica se aude din nou. „Sa stiti ca nu este vina noastra daca nu termina colegul de tuns. Noi avem o programare si la 11:00.”

Bai, ma simteam prost pentru faptul ca am intarziat, insa ma gandeam cum dracu nu va termina colegul de tuns si cum ma va lasa asa tuns pe jumatate, sau tuns pe cap si cu barba nerezolvata …desi Patricia a platit tot inainte pentru mine.

In timp ce zicea el treaba de mai sus, am spus si eu putin deranjat ca stiu ca am intarziat si ca sunt convins ca al lui coleg se va incadra in timp. In tot timpul asta aveam sapca pe cap. Poate eram chel, cine stie? Ar fi avut treaba mai putina.

Asta care ma tundea isi tot cerea scuze. Tipul, Amin il chema din cate am inteles, foarte de treaba, insa un pic speriat de flacaul asta cu sapca.

Rezultatul? Pai de tuns m-a tuns, insa in masina m-am trezit ca mustata mea era mai lunga in dreapta.

Ce sa mai zic? Ce sa mai fac?

Adica vine clientul care are totul platit la tine, tu il iei de urechi, ii repeti de trei ori, mai ca nu-l faci nesimtit in fata, apoi ii spui ca nu crezi ca se poate rezolva tot si il lasi si cu jumatate de mustata mai lunga. Pai…cum asa? Asa se face acolo?

Ma veti intelege acum cand spun ca orice poveste ambalata atat de frumos precum povestea celor de la Gentlemen’s Barber nu rezista testului pentru bun simt al angajatilor.

Oricat de frumos este locul, oricat de buna este muzica sau oricat de bune sunt produsele pe care le folosesc, angajatii ( fie ei si priceputi) reusesc sa distruga in 2 minute multe ore de munca pentru gandirea si implementarea unui concept care sa vanda chiar si fara site.

Patricia mi-a cumparat o experienta de care era sigura ca ma voi bucura. Eu eram convins ca voi avea parte de aceasta experienta, atat de convins incat as fi vrut sa stau putin de vorba cu ei despre ce fac acolo, insa ce am patit este similar cu a iesi la o bere cu Michael Caine intr-un pub din Londra, iar Michael Caine asculta manele la telefon.

Un caz similar este si Burger Box din AFI, aia cu sloganul ala destept – (m)eat from the best. Nu mai mananc acolo pentru angajatii sunt niste cocalari care, pe langa burgerul ala bun, iti ofera impreuna cu prietenii lor care-i viziteaza la munca un pic de carne in plus, dar ca fundal sonor.

Mai e ceva de zis? A…doar ca sunt extrem de ofticat pentru ca exista lucruri atat de misto pe care le strica angajatii imbecili care sar calul. Pacat, unii oameni au muncit o gramada si au investit mai multe gramezi pentru ca angajatii sa fie nesimtiti si sa strice tot.

Hai, gata!

Lasă un răspuns

