Oscar pentru Benedict Cumberbatch

Am stat un pic sa ma gandesc la chestia asta si am ajuns la concluzia ca lui Benedict Cumberbatch ii trebuie un Oscar.

Am vazut luni seara in avanpremiera „The Imitation Game” ( Jocul Codurilor) la invitatia Forum Film Romania, film pentru care Benedict Cumberbatch si Keira Knightley sunt nominalizati la Oscar pentru cel mai bun actor in rol principal, respectiv cea mai buna actrita in rol secundar. Desi am vrut initial sa o iau cu mine pe Daria, micuta de 8 ani si jumatate care mi-a scris data trecuta despre „Big Hero 6”, am facut o alegere inteleapta pentru ca nu era rolul meu sa-i explic despre preferinta personajului principal pentru barbati.

In fine, am stat foarte relaxat pe durata filmului asteptand curios modul in care gasca de tocilari a lui Alan Turing va reusi sa rezolve situatia…adica Al Doilea Razboi Mondial :). Am fost multumit de rezultat ( asa cum cred ca a fost intreaga lume in 1945) si am ajuns la concluzia ca Benedict Cumberbatch trebuie sa ia un Oscar pentru rolul sau.

Pe om il stim ca fiind vocea dragonului Smaug din trilogia „The Hobbit”, ca personajul caftangiu si tulburat din Star Trek ( asta nou, cu capitanul Fat -Frumos din „Into the Woods”), dar mai ales ca Sherlock Holmes din serialul care ma enerveaza pentru ca nu mai apare odata…Sherlock.

Daca ati vazut Sherlock, cu siguranta veti recunoaste predilectia lui Cumberbatch pentru personaje geniale, dar neintelese de restul personajelor. Probabil ca britanicului ii prieste genul asta de roluri, iar eu spun ca le duce la perfectiune.

De ce vreau Oscar pentru Cumberbatch? Pai, in primul rand, merita premiul pentru rolul sau asa cum Jean Dujardin l-a meritat pentru „Artistul”. Chiar face un „performance” excelent. In al doilea rand, daca ia un Oscar pentru genul asta de personaj poate il vedem incercand si altceva. Nu vreau neaparat ca geniile neintelese sa nu mai aiba parte de acest actor, insa sunt extrem de curios sa vad ce fel de personaje mai poate omul sa scoata din mintea lui aparent sofisticata ( iti trebuie un oarecare nivel de intelegere pentru caracterele de acest gen ca sa le faci bine de tot).

Despre Keira Knightley nu stiu sa spun daca merita sau nu, pentru ca mie nu imi place deloc de ea. Ca sa nu ma mai invart in jurul cozii…ma deranjeaza mustata ei. Cred ca asta este si primul rol al ei in care pilozitatea de sub nas se justifica, find la randul ei un personaj genial, putin mai adaptat social decat Alan Turing. Hai sa zicem ca merita! Nu stiu celelalte nominalizari, insa nu m-a lasat rece de data asta.

A…inca o chestie pe care am aflat-o la avanpremiara! Cand stateam de vorba cu Patricia Mihail de la RAN Events,  apare langa mine nimeni alta decat Gianina Corondan. Aceeasi Gianina careia grobianoimbeciloizii din presa romaneasca de citit…niciodata i-au facut o gluma tot atat de imbecila anuntand-o ca plecata dintre noi in urma cu vreo doua saptamani. Adica plecata de tot dintre respiratorii de aer. Ieri am si vazut o stire pe net cu „Gianina Corondan traieste” cu o poza de la avanpremiera… Really?!

Bai, mergeti la film pentru ca este destept! Mie mi-a placut si, daca nu il vedeam luni, oricum ma infiintam la premiera lui de pe 30 Ianuarie.

Pana atunci, aveti ocazia de a castiga invitatii duble la premiara pe pagina CineForum  rezolvand o enigma. Inteligeta alegere de promovare!  Enigma o gasiti in link-ul de mai jos:

https://www.facebook.com/CineForum.ro 

Lasă un răspuns

