Ultima tigara! De frica

S-a intamplat sa iau aceasta decizie la numai trei ani de cand am inceput sa fumez. Piticul ala nebun de pe creierul meu tot zice ca ” hai ma, ca mai bagi si tu cate una asa pe zi, poate le mai si raresti dupa aia”, doar ca piticul meu nebun nu stie cat de putin ma intereseaza parerea lui in acest moment.

Am zis sa zic, nu sa tac si sa o tin doar pentru mine, cu riscul de a-mi speria mama, insa cu gandul ca vor invata si altii din asta. Fratii mei albi…ca asa-i vorba, aveti grija de sanatatea voastra! Nu sunteti vesnic tineri, nu sunteti indestructibili sau nemuritori. Suntem toti oameni si nimic mai mult, iar asta trebuie sa ne ramana foarte bine intiparit in minte orice am face. Nu zic sa traim cu frica, doar sa nu ne sabotam pe noi insine!

De unde grija asta a mea? Pai aseara am citit rezultatele analizelor pe care mi le-am facut acum o saptamana. Lesne de inteles ca nu m-am bucurat. La 31 de ani am un nivel al colesterolului ridicat undeva pe Casa Poporului si alte probleme care au in dreptul lor scris „nivel maxim de risc”. Fara a intra in panica am mai citit cate una alta de pe unde mai am incredere si mi-am dat seama ca tot ce am facut eu pana acum dand vina pe stilul de viata impus de munca a fost sa ma sabotez, sa ma autodistrug. Mancat o data sau doua ori pe zi ( mai mereu ultima masa seara la 23:00), o placere maxima de a trage carnurile sau legumele in unt, fumat ca un turc care zice despre el insusi ca fumeaza ca un turc, pierdut de nopti aiurea etc. Cam aici am tras linie, pentru ca vreau sa fiu bine. Simplu, nu? Asa ca am venit de dimineata la birou, mi-am fumat ultimele doua tigari din pachet si cam asta a fost. Urmeaza sport, urmeaza somn la ore decente, mancare sanatoasa ( am mancat la pranz o foarte buna supa crema de broccoli … imi place sa cred ca era buna), fara stress si, sper, sanatate pentru mine.

Stiu ca sunteti multi ca mine! Credeti ca voua nu vi se poate intampla sa va stricati? Mda! Aveti grija de voi si de corpurile voastre pentru ca nu e totul chiar atat de simplu. Lasati biroul la birou, gasiti-va timp sa faceti miscare, sa va plimbati, sa alergati! Oferiti-va o pauza! Pentru voi si pentru cei care va iubesc. Eu de astazi incerc sa dau peste nas tuturor plangaciosilor care se dau cu capul de pereti dupa un pachet de tigari in incercarea paradoxala de a se lasa. Motivatia mea este destul de buna iar de capos ma stie lumea.

Asadar, adio, burta de la bere, de abia va astept, pachetele de muschi cauzate de panica de a nu da coltul!

Hai, sanatate!

O părere la “Ultima tigara! De frica”

  1. Buna, eu de o saptamana am renuntat la cafea. Tentatia exista, dar pot traii si fara ea, mai ales ca am doar un an de baut cafea. Deci cum am trait 27 de ani fara ea, pot si de acum incolo. Si de mancare dezordonata vreau sa ma las. Recent am cam dat spargerea la mandarine.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

