De ce sa votezi PSD?

Pana acum am tot scris despre importanta votului si acordarea lui catre Klaus Iohannis, pentru ca aceasta este optiunea mea si a celor din jurul meu. Am iesit in strada dupa primul tur al alegerilor si am scandat impotriva Guvernului, a ministrului Corlatean si a lui Victor Ponta. Am fost partinitor, pentru ca nu am cum sa fiu altfel in situatia in care imi pasa de viitorul meu si al familiei mele. Am o afacere de dus cat se poate de sus alaturi de partenerii mei si stiu ca in conditiile actuale este foarte greu sa faci asta. Am o familie de intemeiat si ma tem sa fac urmatorul pas, acela de a aduce un copil pe lumea asta. Toate din motive foarte bine intemeiate si legate de modul in care evolueaza tara asta. Dar asta sunt eu, pentru ca nu pot vorbi in numele nimanui.

Tocmai pentru ca nu pot gandi pentru altcineva, nu pot alege in locul altcuiva, am incercat sa-mi explic motivele persoanelor care voteaza cu incapatanare PSD. Am tot avut intrebarea asta in cap in ultima luna si de fiecare data mi-au iesit pe gura raspunsuri construite din diverse apelative de spus doar dupa 12 noaptea. Totusi, de ce sa votezi PSD?

In trecut am fost membru al unui partid politic. Se intampla in perioada 1998 – 2004 (de pe la 14 ani stateam in anturajul partidului respectiv). Am inceput de la lipit afise in campania electorala, batut cu ceilalti cand ne intalneam pe strada cu afisele in brate, scandat, strigat, votat mai tarziu, plans de tristete apoi de bucurie, plimbat prin toate satele Ialomitei, plimbat pe la conferinte in tara, in sectii de votare ca observator etc. La un moment dat tinerii din organizatia de tineret m-au votat presedinte al lor, iar de aici eram convins ca am un drum liber si lin catre succes. Credeam cu tarie in faptul ca loialitatea mea va fi rasplatita cu un job bun in administratie sau intr-o companie bine infipta politic. In acelasi an am ajuns in Timisoara la o conferinta nationala a organizatiei de tineret a acelui partid, unde am ajuns cu trenul. Aveam 22 de ani. Am ajuns cu trenul pe cand altii de varste similare isi parcau masinile in fata hotelului in care eram cazati. Mi-am zis in gand ca nu mai e mult pana cand o sa ma cert cu ei pe locurile de parcare. 22 de ani :). Faceam atatea chestii pentru partid incat mi se parea de filme SF sa nu se intoarca ceva si la mine. Recunosc, am fost atat de rusinat de toata situatia incat nu am iesit din camera decat atunci cand a fost nevoie. M-am intors acasa unde am auzit fara sa vreau o discutie intre doi „batrani” cu functii ai partidului care spuneau ca daca eu nu am bani, tot ce fac fac degeaba si ca au ei pe un altul care vine de la „ceilalti” ( adica de la partidul concurent) care are si bani si lucreaza pe nu stiu unde. Spuneau ca il pot convinge cu o functie in administratie si ca omul este dispus sa faca pasul. Ce am simtit este usor de dedus din toata situatia. Mi-am dat demisia, iar organizatia am inteles ca s-a destramat in scurt timp.

Tu, cel care alegi PSD acum cred ca esti in una dintre urmatoarele situatii:

1. Esti membru de partid si speri ca vei primi o felie din tort si un scaun la masa celor mari ori vreun post pe undeva, un post din care sa poti face suficienti bani incat sa-ti poti sustine familia. Te inteleg, doar ca daca citesti ce am scris mai sus poti intelege destul de clar faptul ca nu exista functii pentru 40% din populatia care a votat in primul tur. Stau altii la coada, altii care cu 5000 euro sau 300.000 de euro ori chiar milioane de euro sterg instant toate realizarile tale ca membru de partid. D-aia ii zice politica, pentru ca alegerea corecta, poate tu in acest caz, este scoasa in fata rareori spre deloc. Nu te amagi, pentru ca nu merita!

2. Parintii tai, copiii tai, oricare ruda de-a ta lucreaza pentru stat. Iti imaginezi ca daca nu mai iese PSD vor zbura si ei din functii, ca va fi rau de tot si ca nu vor mai avea ce sa manance. Nu-i chiar asa. Oamenii se razbuna, ce-i drept, insa exista un statut al functionarului public care face lucrurile un pic mai grele. Pentru ca exista o Curte Constitutionala, pe mama nu au reusit sa o dea afara din slujba ei nici unii nici altii (pentru ca, da, de la anul se intoarce in fostul ei post ca urmare a unei hotarari a Curtii Constitutionale) atata vreme cat isi face treaba corect. In plus,mama nu-i atat de importanta incat sa depuna baietii suficiente eforturi sa o scoata din orice job. Apoi, vrei sa dai un tun 4 sau 5 ani, timp in care ti se vor impune niste smecherii care probabil te vor duce in fata atunci cand trebuie sa se dea vina pe cineva. Gandeste-te bine!

3. Pur si simplu iti place de Victor Ponta, iti place scandalul, circul ieftin si iti plac minciunile. Preferi acest gen de discurs unuia linistit, fara jigniri, fara urlete si corect. Preferi sa alegi un presedinte care jigneste alte religii, un presedinte care ignora cu desavarsire faptul ca Romania este un stat laic. Stii ce inseamna laic? Adica nu este dependent de vreo biserica, de vreo religie si nu se amesteca in treburi care privesc acest subiect, mai mult nu lasa biserica sa se amestece in treburi ale statului. Ei bine, Guvernul nostru sponsorizeaza din plin Biserica Ortodoxa Romana marginalizand celelalte religii, ba chiar jignindu-le. Urmatorul pas este sa le scoata in afara legii. Au mai facut niste tipi treaba asta, doi dintre ei fiind Nicolae Ceausescu si Adolf Hitler, doar ca astia aveau o problema cu toate religiile.

De ce sa votezi PSD in conditiile astea? De ce sa crezi ca vei primi ceva in afara de cei 50 RON care ti se dau ca sa iesi in strada? Pe noi, cei care il sustinem pe Iohannis, nu ne-a platit nimeni. Am iesit toti pentru ca am vrut, pentru ca simtitm disperarea aceea care te face sa nu poti sta linistit atunci cand cineva fura si iti zambeste sfidator in fata intrebandu-te care este problema ta. Am iesit in strada pentru ca faptul ca legea este incalcata pare sa nu-i mai intereseze pe cei pe care noi, romanii, ii platim sa aiba grija tocmai de lege.

In toate conditiile astea, de ce vrei sa votezi PSD si Ponta?

ponta-vs-iohannis

Lasă un răspuns

