Un exemplu de exemplu

Scriam mai devreme in aceasta saptamana despre prezenta mea si a colegului Ionut in proiectul initiat de Salvati Copiii –  Safer Internet Summer School 2014 ( adica Tabara de Vara Sigur.info 2014) pentru a avea o discutie despre branding cu micii oameni mari care se aflau in dansa, in tabara. Mi-am propus sa dezvolt un pic subiectul, mai mult decat am avut timp in prima postare, insa am tot amanat pentru ca atunci cand conduci o sandrama si lipsesti din Bucuresti putin, lucrurile se aduna.

Revenind la subiect, va dati usor seama ca impresia lasata de lucrurile facute cu cei mici, mai mici decat mine, a fost una foarte buna din moment ce revin asupra subiectului.

Corectitudinea si frumusetea mesajului pe care Salvati Copiii il transmite prin Sigur.info nu sunt de discutat. Initiativa este dintre cele mai bune si utile pentru care s-au cheltuit bani in ultimii ani ajutand mii de copii sa inteleaga internetul cu tot ceea ce are acesta de oferit. As vrea sa va vorbesc despre tinerii pe care i-am cunoscut/revazut anul acesta.

Asa cum patesc si in celalalt proiect in care sunt implicat trup si suflet, Tabara din Tara lui Andrei, sunt din ce in ce mai uimit in fiecare an de inteligenta, curiozitatea si creativitatea celor mici.  Acesta este si unul dintre motivele pentru care am decis ca merita sa deschid agentia de publicitate Atelier Grup, careia i-am adaugat proiectul Piua Camp, destinat programelor care incurajeaza dezvoltarea creativitatii copiilor si adolescentilor.

Primul lucru care m-a fascinat in tabara Sigur.info a fost prezenta unui numar mare de voluntari din 12 orase din tara. La varstele lor sa fii voluntar inseamna sa-ti pese, sa vrei sa fii parte integranta a unui proiect care face bine. Si mai minunat este faptul ca 80% dintre ei nici nu stiau ca de acum activitatea de voluntariat se considera a fi experienta profesionala. Ramane asadar pasiunea pentru a ajuta.

Pentru ca nu poti incepe o discutie despre creativitate si comunicare  ex abrupto, in prima seara ne-am distrat parodiind vreo 10 videoclipuri. Au iesit mai bine decat originalele.

In a doua seara, dupa ce deja primisera de la noi misiunea de a face cate o campanie de promovare a propriului centru de voluntari, le-am testat capacitatea de a improviza. M-am temut la inceput de succesul exercitiilor,  insa in cel mai scut timp m-am trezit razand cu gura pana la urechi exact ca la un show facut de improvizatori profesionisti.

Cand a venit ziua prezentarii campaniilor de promovare pe care le-au „copt” timp de doua zile, mi-am dat seama de faptul ca ideile lor nu au voie sa dispara dupa ce au aparut intr-un mod atat de frumos. Au un simt al realitatii iesit din comun si un mod de a pune problema care complexeaza pana si cel mai matur adult.  M-am hotarat astfel sa ii ajut in orice fel pot sa-si duca ideile pana la capat. Eu cred in ei, pentru ca simt ca si ei cred cu putere in a face bine.

Va aplaud, tinerii mei padawan (astia-s aia mici care voiau sa devina Jedi) si ma inclin cu tot respectul in fata vointei voastre!

sigur.info

11 păreri la “Un exemplu de exemplu”

  1. Prin educatie, metoda joc de rol, diversitate si un ritm constant de implicare a copilului in cat mai multe activitati. Ceva de genul putin din fiecare. La 18 ani sa aibe o idee de baza, pe care sa cladeasca un palat frumos si rezistent de cunostinte, deprinderi si realizari. Cam atat.

    Apreciază

  2. Chiar asa! Noi toti avem o teama de esec incredibila, teama de esec care vine din lipsa de experiente in copilarie, teama de esec care fave daune grave creativitatii. Si astea se rezolva, dar mai greu atunci cand esti adult.

    Apreciază

  3. Spune-mi mie cum educi un adult care are un copil cu ceva probleme de comportament, posibil un viitor sportiv de performanta? Adultul lucreaza in ture, unul pe langa casa, altul pe tir, prin tari straine… Copilul ramane in grija unei bunici care mai are inca 7 pe cap. Faci meditatii cu acel copil, iar cand rezultatele nu apar, adultii sar pe tine ca nu esti profesoare buna. Mai bine il lasa la sport, poate o sa aiba un viitor mai bun asa….

    Apreciază

  4. Nici sportul nu este o varianta rea, pentru ca acolo inveti despre disciplina si apuci sa te joci pana la urma. Interventiile de dupa ce te apuci de sport si ai un oarecare succes, alea strica. In Romania, crescuta si scolita in vechiul sistem, este foarte greu sa ii explici unui parinte ca micutul lui vrea sa danseze, sau ca vrea sa devina actor, pentru ca acelasi sistem a marginalizat ani buni genul asta de activitate neproductiva pentru bugetul de stat. Profesorii, la randul lor, oricat ar fi de deschisi la minte ( si sunt multi ) sunt legati de maini si de picioare.

    Apreciază

  5. Pe aceasta idee merge si partea in care un elev de clasa a VIII-a care a luat capacitatea, este obligat de parinti sa urmeze un anumit profil la liceul, sau chiar facultate, pentru ca se scoate bani. Vointa/ dorinta copilului unde mai este?

    Apreciază

  6. Ce le spun eu copiilor cu care mai am discutii de genul asta este ca daca familia nu-ti permite sa iti urmezi visul, nu te supara pe ei ci fa tot posibilul ca in timpul tau liber sa faci ce simti ca trebuie. Este un compromis enervant, dar te construieste frumos. Daca vrei ceva suficient de tare, atunci universul va conspira intr-un fel sau altul ca tu sa ajungi sa faci ce vrei. Nu-s vorbe goale, sunt lucruri pe care le-am trait si din care culeg roade astazi. Pana sa am agentia mea, ma intreaba mama de vreo 8 ani daca nu am de gand sa incep sa muncesc si eu ceva serios :).

    Apreciază

  7. Iti multumesc! Juniorul vine si el cat de curand si sunt cel mai curios in ce-l priveste :). Mi-as dori sincer sa fie exact ca mama lui, dar cu o mica scanteie de drac de la taica-su, chiar daca scanteia aia o sa-i manance zilele. 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

