Eu lupt, tu lupti, ei lupta, prin urmare noi luptam

O sa ziceti ca m-am luat cu o  depresie daca tot am chef de discutii serioase. Ce-i drept ploaia asta enervanta nu prea-ti da motive sa topai prin birou, asa ca mi-am petrecut bucati scurte din zi imaginandu-mi ca dorm. Gata introducerea, am bifat o glumita, am introdus in context, m-am scuzat, poti sa-i dau.

In fapt nu am de ce sa ma scuz, pentru ca subiectul despre care urmeaza sa scriu este unul care, surprinzator, ma bucura. Pare ciudat, dar veti intelege in scurt timp. Nu ma pot abtine de la introduceri.

Intre 17 si 23 martie se intampla in Bucuresti Festivalul de Film Documentar dedicat Drepturilor Omului, ONE WORLD ROMANIA, organizat de Asociatia One World Romania si Centrul Ceh Bucuresti. Locul unde se intampla este reprezentat de cinematografele „nu de fite dar la moda” din Bucuresti printre care s-a strecurat si Cinema Pro (asta nu pot spune exact de care e).

Festivalul se afla la cea de-a saptea editie, motiv de bucurie si incredere. Un asemenea festival sa aiba o atat de lunga viata inseamna ceva serios.

Merg! Sunt filme care vorbesc despre noi, despre ce se intampla acum, despre ce s-a intamplat anul trecut, despre ce am trait atat noi cat si altii dupa dorintele nebunesti ale unora.  Este fascinant sa auzi voci puternice care isi cer dreptatea si este si mai fascinant sa vezi oameni care asculta si lupta. Este o adevarata revolutie a normalitatii si bunului simt.

Am pus ochii pe cel putin 3 filme pe care vreau sa le vad. Pussy versus Putin despre…este destul de clar despre ce este. Daca e Putin, Pussy e clar un reprezentant al binelui, daca ma intelegi ce vreau sa spun (Dragos Muscalu, pe asta de la tine o am).

Ar mai fi High Tech, Low Life, o poveste incredibila dar si plina de invataminte despre „jurnalismul cetatenesc”, venita tocmai din China.

Nu in ultimul rand recomand Toamna Romaneasca , veti vedea de ce.

Am lasat Toamna Romaneasca la final pentru ca aici este durerea noastra. Vorbeste despre Rosia Montana, protestul care a divizat Romania in 3, cei care sunt pentru, cei care sunt impotriva si cei carora nu le pasa.

Am lasat Toamna Romaneasca la urma pentru ca nu poti vorbi despre Rusia, China si protestele de anul trecut fara sa te gandesti ca noi suntem singurii pe care lumea ar putea sa-i creada ca au iesit de sub comunism, dar care au aceleasi probleme cu abuzurile ca pe vremurile acelea. Ba nu, cred ca gresesc, acum abuzurile se fac in numele democratiei si al comertului liber.

Peste noi au trecut 25 de ani de cand cu intamplarea. Toti avem parerile noastre despre anii astia. In general lehamite. Ne este sila de politistii grasi care nu sunt in stare sa se prinda la un banc, daramite sa prinda un infractor. Ne este sila de coruptie, de marlani, de jeg, de imputiciune, de saracie, de moarte aiurea, de ignoranta.

Cred ca ignoranta ne doare cel mai tare. Ignoranta si ignorantii ne-au adus pana aici. Ignorantii ne conduc, ignoranta ii tine la conducere. In ’89 nu intelegeam de ce tata a stins lumina din bradul (molidul) de Craciun, de ce s-a dus apoi in Oraselul Copiilor „sa se vada cu un prieten”, de ce se auzeau pocnituri pe afara si de ce nu aveam voie sa ies la joaca. Am avut impresia ca inteleg mai tarziu, dar mi-am luat-o. Pentru libertate s-a intamplat ce s-a intamplat in ’89. Nu pentru libertatea noastra, ci pentru libertatea lor! Libertatea de a face aceleasi magarii sub numele democratiei.

Amuzant este ca ignoranta despre care vorbeam mai sus ne si vine in ajutor. Mi se parea ca s-au prins cum sa amuteasca si dreptul la libera exprimare, dar in ignoranta lor nu prea le-a mai pasat mai departe de a-si pune maimutele la TV ori in ziare.

Ma intrebam cine naiba lupta impotriva nedreptatilor care se intampla si mi-am si raspuns (eu mie). Eu si tu, cel care citesti, cei care merg sa vada filmele astea nu doar ca sa agate o gagica inteligenta si cei care ies in strada. Noi luptam fiecare cu armele lui. Slava Domnului ca Romania se umple de tehnologie!  Asa vom ajunge peste tot, iar atunci, stimate domn demnitar corupt, iti va fi frica, pentru ca nici nu vei sti de unde vine.

Ziceam ca ma bucura subiectul despre care am scris. Ma bucura, cum naiba sa nu?! Simt, adulmec precum un caine adulmeca o noua zi de dimineata cum se apropie ceva. Oamenii au urechi sa auda, ochi sa vada si , daca nu au voci pentru a vorbi, au maini pentru a scrie.

M-am saturat de cei 25 de ani plini de oameni carora nu le pasa, vreau oameni care zic da sau nu. Mergeti la Festival si poate va ajuta sa luati o decizie cu privire la locul vostru in fiecare „disputa”. Nu vreau ca Romania sa fie condusa de cineva ales de niste nehotarati.

M-am aprins, dar raman asa, acum e la moda 😉

download

2 păreri la “Eu lupt, tu lupti, ei lupta, prin urmare noi luptam”

  1. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something enlightening to read? kgadckagdkgk

    Apreciază

Lasă un răspuns

