Eu, antreprenorul

Imagine

Acum cativa ani am invatat o lectie foarte importanta despre lucruri care atrag lucruri asemanatoare. Nu-i nimic de genul „karma is a bitch” . Inca nu am aprofundat subiectul karmei, insa in 12 ani de cand culeg bumbac (a se citi „de cand muncesc”) am avut timp suficient sa ma mai prind si eu de cate unele.

In primii mei ani la intreprindere am auzit urmatoarea fraza adresata mie: ” Daca te porti ca un sarac, o sa ramai sarac. ” A fost precedata de „Daca ai de gand sa mergi la intalnire cu atitudinea asta de sarac te dau jos din masina”.

Au mai fost cateva chestii dar imi e mie rusine sa le scriu aici. M-am enervat pe moment, m-am inrosit (si eu nu ma inrosesc, nu pentru ca-s eu al naibii, ci pentru ca medical vorbind, imi este foarte greu), dar am tacut din gura. Aveam doar 20 de ani. Emitatorul teoriei era seful meu. Om incercat in regim, uns cu toate alifiile, bune si rele, dar cu o experienta uluitoare. Cum ziceam, am tacut, iar de atunci incerc sa nu ma mai port ca un sarac si…m-a ajutat. Ori asta, ori m-am ambitionat eu foarte tare si mi-a iesit.

Ei bine, sper sa-mi iasa in continuare, pentru ca, de curand am ales calea antreprenoriatului. Da, ma, primul meu business real si, zic eu, functional, la 31 de ani.  Cica este varsta perfecta. Sa fie, zic. Doar ca pana si eu cu toata experienta mea (anul trecut am explicat 4 saptamani pentru 400 de copii din Tara lui Andrei despre antreprenoriat si nu vorbeam prostii) am oarece emotii, ca poate nu stiu chiar tot, ca poate mi-a scapat ceva.

Revenind la povata despre comportamentul de sarac si legatura directa a acestuia cu succesul, exista mai multe variante, desi mie mi-a ramas doar asta in cap. Unii zic ca inveti din greseli, ca altfel nu ai cum sa stii. Cand gresesti esti deprimat si…te porti ca un sarac :), ar zice fostul meu sef din tinerete. Personal, am facut destule cat sa zic ca nu mai am de ce sa ma tem, Am facut greseli cat sa invete 2 oameni din ele, asta pentru ca mi-am asumat riscuri. Cumva am cazut in picioare si nu-s vreun motan.

Nu stiu exact cum vedeti voi problema in discutie, daca inveti mai mult din esecuri sau din succese, insa eu cred ca exista o scurtatura.

Cred ca poti invata din esecurile si succesele altora. Intotdeauna este bine sa stii cum au facut altii. Nu bazaconii cu secretul vietii, secretul succesului si alte prostii. Lucruri aplicate, palpabile. Mi-am cautat asadar niste oameni cu greseli si succese de la care sa invat si am gasit Atelierele de Antreprenoriat organizate de catre Fundatia Romanian Business Leaders. Oamenii fac aceste „ateliere” (funny thing, o sa vedeti mai tarziu de ce, dar nu stric surpriza) la Camera Americana de Comert, par seriosi si promit oameni cu experienta pe care as fi interesat sa ii ascult. Cade in grija mea sa ma documentez in permanenta atat pentru mine si business-ul meu, cat si pentru cei carora le voi mai vorbi despre antreprenoriat. Zic eu ca voi da o sansa atelierelor, pentru ca raman la ideea periculoasa ca daca nu incerci nu poti zice ca este rau.

Bafta mie, zic!

P.S. – daca vrea cineva sa vina cu mine sa am cu cine sa vorbesc, m-as bucura tare. Aruncati un ochi pe link-ul de mai sus si poate facem o mica echipa de vorbareti care merg la cursuri.

Lasă un răspuns

