Tigari la bucata

Tocmai ce m-am intors dintr-o mica plimbare pana la Titu, in Dambovita. E oras, doar asa ca sa stiti si are si Lidl si Penny.

Pe drum m-am oprit in…Lunguletu cred pentru alimentare cu Cola si tigari. Nu pentru mine. Intreb daca au tigari si mi se raspunde ca da, dar nu la pachet.

Aveti idee cat costa o tigara? Una singura. Un Pall Mall parca era. 0,75 RON.

Treaba e asa, ca oamenii aia nu aduceau pachete pentru ca nu le cumpara nimeni…intregi. Am platit pentru o tigara de 0,75 RON , o sticla de apa plata si o cola cu o hartie de 50 RON iar asta a iscat un pic de panica in ceea ce priveste restul. S-a rezolvat.

Trec la alta poveste. Cat credeti ca am platit pe 3 ceaiuri (lipton, in cesti frumoase, mari, cu ceainic si miere) o apa plata si doua cafele de revelion la restaurantul unui hotel de langa partia de la Borsa? Ganditi-va la ceva incredibil la care nu v-ati astepta! Nici mie nu mi-a venit sa cred si am crezut pana la final ca este o gluma sau vreo eroare a tipei de la bar. 9,5 RON. Am testat sa vad daca a existat vreo eroare si am baut in oras, in centrul Borsei, (cu niste prieteni, ca doar nu ma apucam de nebun sa beau atatea lichide aiurea) 3 cola, doua cafele, un ceai si o apa plata. 12,5 RON. A venit saraca fata cu nota, un prieten i-a intins 20 RON si a cerut doar 5 inapoi. Ea era un pic socata de cat tips a primit.

Pentru ca locurile astea nu sunt Bucuresti, pentru ca locurile astea nu sunt zone in care turismul duduie (desi, spre deosebire de Titu, Borsa este totusi o statiune), pentru ca oamenii de acolo nu sunt oameni cu bani, adica saraci, viata acolo nu este scumpa, sau macar se adapteaza realitatii.

Am avut revelatia asta de o gramada de ori si mereu sunt uimit de cate diferente sunt intre Romania mea si Romania majoritatii romanilor. Romania vazuta din masina iti ridica si ea probleme. Injuri drumurile, injuri pietonii, injuri din principiu.

Romania din afara masinii se misca altfel. Cumpara tigari la bucata, merge in autobuzele infecte de care nu se plange nimeni, doar unul ca mine care sta cu fundul in masina si se stramba la lucrurile astea. Romania din afara masinii, din afara Romaniei mele o duce rau de tot. Nu se plange, doar sta amortita intr-o asteptare infinita. Ce asteapta, nu stiu nici eu. Eu stiu doar sa ma enervez pe lucruri marunte, iar, pentru ca astia ca mine (adica si voi) suntem niste fandositi, nu ne ia nimeni in serios pentru ca urlam din principiu. Ma gandesc totusi ca Romania cealalta a uitat sa se planga cu voce tare. Noi romanii avem o vorba „mama, ce l-am injurat in gand” care ni se potriveste grozav. Injuram in  gand, dar acolo nu ne aude nimeni, nici macar noi.

Naiba stie, doar ca la un moment dat, naiba asta va trebui sa ne spuna si noua, ca poate se rezolva ceva.

Vorba unui taximetrist care m-a lasat intr-o dimineata la birou : „pofta buna sa aveti”!

Imagine

Lasă un răspuns

