Draga Simona,

Am fost foarte aproape de a deschide laptopul la ora 2 dimineata pentru a ma uita la meciul tau. Asta-i lucru mare pentru mine. Ultimul meci de tenis pe care l-am vazut este finala de anul trecut in intrecerea masculina a Australian Open. Ma bucuram in sinea mea pentru parcursul tau bun, dupa un inceput de an impiedicat. Sunt convins ca la tine nu a fost vorba despre caltabos si carnati festivi.

De dimineata primul lucru pe care l-am facut a fost sa intru pe net pentru a vedea rezultatul tau. M-am ofticat, pentru ca imi promisesem ca in semifinale chiar voi sta treaz sa vad meciul. Sansele tale erau destul de mari, mai ales pentru ca Serena iesise din cursa, iar restul de jucatoare erau mai accesibile.

Pot presupune ce-ti trece prin cap acum, pentru ca si eu la randul meu am facut sport de performanta. Te oftici rau cand pierzi. Pe undeva prin setul 2, dupa ce pierzi primul game simti deja ca s-a dus naibii meciul. Urmeaza al doilea gamepierdut si deja esti sigura ca nu mai poti face ceva. Daca treci de momentul asta chiar poti castiga meciul. Daca nu, ai la dispoziie tot setul doi sa incerci sa corectezi greselile sau sa incerci ceva nou. In fine, psihologia sportivilor este una foarte incalcita. Fiecare are superstitiile lui, temerile lui, tot felul de chitibusuri care il motiveaza sau descurajeaza. Ajungi sa crezi la un moment dat ca este vorba doar despre noroc desi fara sutele de ore de antrenament nu te-ai afla pe tabloul principal al Australian Open.

Te felicit pentru jocurile frumoase pe care le-ai facut! Pentru tine este un inceput de an foarte bun si stii ca performanta asta micuta te obliga la un traseu ascendent. Nu conteaza ca „romanii asteapta de la Simona” , conteaza ce asteapta Simona de la Simona. Atata vreme cat tu esti multumita de performantele tale, lucrurile nu au cum sa nu mearga altfel decat bine. Spun asta, pentru ca „radarul” tau pare unul in stare buna de functionare si te-a adus pana aici.

Mira-m-as sa iasa romanii in strada pentru Simona Halep. E corect ca sunt cam neiesiti in strada pentru vreo performanta, insa nu te gandi niciodata la asta. A castigat si Andrei Pavel un Masters la Melbourne, a facut si o finala la Paris si nu a iesit nimeni nicaieri.

Joaca pentru tine, joaca asa cum stii, iar faptul ca publicul reactioneaza patimas la adresa realizarilor tale nu inseamna decat ca faci bine ceea ce faci. Lasa-i sa aprinda becurile la 2 dimineata, sa iasa pe strazi, sa se urce pe statui, ca asa se racoresc ei, asa simt si ei ca fac ceva frumos, ca iau parte la performanta ta.

Eu sunt convins ca ma vei obliga sa ma uit la tenis anul acesta si iti multumesc pentru asta.

Cu admiratie,

Dan

Image

Lasă un răspuns

